1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

سئو (seo)|سه قدم حیاتی در استفاده از خودآموز گوگل آنالیتیکز برای تازه کاران

شروع موضوع توسط Amon Amarth ‏25/8/14 در انجمن سئو (SEO)

  1. کاربر ارزشمند❤

    تاریخ عضویت:
    ‏7/6/12
    ارسال ها:
    12,094
    تشکر شده:
    28,157
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    سئو (SEO)|سه قدم حیاتی در استفاده از خودآموز گوگل آنالیتیکز برای تازه کاران

    [​IMG]چطور از خودآموز گوگل آنالیتیکز استفاده کنیم: 3 قدم حیاتی برای تازه کاران

    سلام! اگر شما به دنبال خودآموز گوگل آنالیتیک هستید، شاید به این دوره مقدماتی سریع نیاز پیدا کنید - این دوره شما را در طی مراحل اولیه همراهی کرده و چندین مسئله را برای تنظیم موفقیت بیان خواهد کرد.
    خب، شما یک وبسایت برای خود ساخته‌اید. تبریک می‌گویم. ساخت یک وب سایت، قدمی بزرگ در بازاریابی تجارت شماست. حالا با خود فکر می‌کنید: حالا چه؟ - حالا شما یک اکانت گوگل آنالیتیک می‌سازید. چرا؟ زیرا این کار ساده، به شما اجازه می‌دهد مشاهده کنید که چه تعداد افراد، به سایت شما آمده، از کجا آمده، چقدر در سایت شما مانده، و تعداد زیادی مطالب دیگر را می‌توانید بررسی و تحلیل کنید.
    آماده گوگل آنالیتیک هستید؟ اگر این دو کلمه شما را خوشحال نمی‌کند – من نمی دانم چه چیزی مایه خوشحالی خواهد بود. پس آماده خوشحالی باشید. ما می‌خواهیم وب سایت شما را با تنظیم یک حساب گوگل آنالیتیک به اوج ببریم!
    [h=2] ثبت نام در گوگل آنالیتیک[/h] ساده‌ترین قدم ثبت نام است. به سایت Google Analytics Official Website – Web Analytics & Reporting مراجعه کنید:
    [​IMG]
    در این زمان، یا با حساب‌های قبلی گوگل وارد شده (شاید شما از قبل برنامه‌های تجاری گوگل را استفاده می‌کنید؟ یا از گوگل ادوردز بهره می‌برید؟) یا بر روی "create an account یا یک اکانت بساز" در بخش راست و بالا کلیک کنید.
    اگر شما قبلا در حساب‌های گوگل اکانت ندارید، باید چنین صفحه‌ای را ببینید:
    [​IMG]
    وقتی یک اکانت جدید ثبت کردید، بر روی عبارت "sign up یا ثبت نام" در صفحه بعد کلیک کنید:
    [​IMG]
    بعد از وارد شدن به اکانت، شما صفحه تنظیمات را مشاهده خواهید کرد:
    [​IMG]
    در زمان نوشتن این مقاله، آنالیتیک‌های جهانی (Universal Google Analytic) در تست بوده و هنوز توانایی‌های کامل گوگل آنالیتیکز کلاسیک را ندارد. من پیشنهاد می‌کنم که برای شروع، مدل کلاسیک را انتخاب کنید. سپس می‌توانیم با به روز رسانی کردن، از آنالیتیک‌های جهانی (یونیورسال آنالتیکز) نیز استفاده کنیم.
    در بخش نام وب سایت، به سادگی هر URL که می‌خواهید را وارد کنید.
    در URL وب سایت – تنها آدرس وب سایت را تایپ کنید! دقیقا همان‌طور که گوگل به شما می‌گوید - www.yourwebsiteadress.com (آنها از قبل دیگر ترتیب http:// را داده‌اند).
    صنعت – این بخش اختیاری بوده اما به گوگل آنالیتیکز اجازه می‌دهد، چندین پیشنهاد را برای حساب شما مشخص کند. با توجه به تجربه من، این بخش سود زیادی برای اکثر مشتریانم نداشته است – اگر شما در انتخاب صنعت مشکل دارید، پیشنهاد می‌کنم "جوامع اینترنتی یا Online communities" را انتخاب کنید.
    [h=3] منطقه زمانی خود را مشخص کنید[/h] برای بخش نام اکانت – می‌توانید از نام شرکت استفاده کنید. شما باید چندین وب سایت را با یک حساب گوگل آنالیتیکز بررسی و نظارت کنید. پس مطمئن شوید که این نام در صورت وجود چندین وب سایت، برای همگی مناسب است.
    تنظیمات اشتراک گذاری داده – کاملا داوطلبانه است. هر طور که راحتید این بخش را تنظیم کنید.
    بر روی Tracking ID کلیک کرده، شرایط استفاده را قبول کرده و کار شما تمام می‌شود!
    [h=2] کد ردیابی (Tracking code)[/h] این بخش کمی سخت به نظر می‌رسد (می دانم که دیدن کدنویسی می‌تواند بسیار گیج کننده و سخت باشد)، اما به شما قول می‌دهم که این کار بسیار ساده است. پس از ثبت نام، شما صفحه تنظیم کد ردیابی زیر را مشاهده خواهید کرد.
    [​IMG]
    اگر از وردپرس برای مدیریت سایت خود استفاده می‌کنید، به سادگی گوگل آنالیتیکز را در پلاگین و بخش تنظیمات نصب کنید. شما می‌توانید کد UA را نیز به طور دستی وارد کنید (تنها لازم است تمامی موارد پشت کد ردیابی در صفحه گوگل آنالیتیکز را کپی و پیست کنید).
    نکته: حتما کد خاص خود را کپی و پیست کرده، و نه کدی که در مثال بالا آمده است. هر کد UA خاص یک حساب گوگل آنالیتیکز است.
    اگر از وردپرس استفاده نمی‌کنید، نصب کد بسیار ساده‌تر خواهد بود. گوگل شما را از شروع با عبارت "شما چه چیزی را ردیابی می‌کنید یا what are you tracking?" در تمام مسیر هدایت می‌کند. احتمالا شما یک دامنه را ردیابی خواهید کرد. از آنجا به بخش پایین‌تر صفحه رفته و:

    1. کدی که گوگل برای شما نشان می‌دهد، کپی کنید (شامل کد UA خاص شما نیز می‌شود)
    2. دقیقا آنها کد را قبل از تگ انتهایی در کد HTML خود پیست کنید.
    3. سپس ذخیره کنید. همان‌طور که گوکل می‌گوید، اکثر وب سایت‌ها، از یک فایل برای محتوای رایج (دوباره) استفاده می‌کند. پس این احتمال وجود دارد که شما نیازی به قرار دادن کد اسنیپت در تمامی صفحات وب سایت نیاز نداشته باشید.
    4. و پایان کار! منتظر باشید که گوگل کد نصب را تشخیص دهد (می‌تواند از چند ساعت تا چند روز طول بکشد). وقتی همه چیز به درستی نصب شد – "وضعیت ردیابی یا Tracking status" عبارت "دریافت داده یا receiving Data را نشان می‌دهد.
    [h=2] اضافه کردن یک کاربر ادمین دوم[/h] حساب گوگل آنالیتیکز شما در واقع، حالا تنظیم شده و ردیابی داده‌ها در 24 ساعت آینده شروع خواهد شد. این قدم آخر، تنها توصیه‌های اضافی هستند. طبق تنظیمات پایه، آدرسی که شما برای آن ثبت نام کرده‌اید، کاربر ادمین گوگل آنالیتیکز شما محسوب می‌شود (شما به تمام موارد این حساب دسترسی دارید). پینشهاد می‌کنم یک کاربر ادمین دیگر نیز با یک ایمیل غیر مرتبط با جی میل نیز ایجاد کنید (ثبت نام آن مجانی است).
    چرا؟ زیرا، همان طور که قبلا تجربه کرده‌اید، انجمن‌ها و فروم‌های گوگل می‌توانند بسیار مفید باشند، اما آنقدر مفید نیستند که شما به منابع دیگر نیازی پیدا نکنید. شما اگر دسترسی به این ایمیل یا این اکانت را از دست دهید، نمی‌توانید با گوگل تماس گرفته و مشکل را حل کنید. داده‌ها از دست نمی‌روند، اما شاید شما دیگر توانایی دسترسی به ایمیل را نداشته باشید و باور کنید افراد زیادی با این مشکل روبرو شده اند. داشتن یک ایمیل غیر مرتبط دوم به عنوان ادمین می‌تواند به معنای برنامه پشتیبان برای شما باشد.
    در واقع شما می‌توانید کاربر را در سطح اکانت، یا سطح تنظیمات در این برنامه مشخص کنید. طبق اهداف ما، یک کاربر دیگر در سطح ادمین اضافه می‌شود.
    روند کار چنین است (بسیار راحت):

    • در زمان ورود به گوگل آنالیتیکز، بر روی عبارت Admin در خط نارنجی کلیک کنید.
    • مطمئن شوید که شما نیز خودتان در سطحاکانت هستید، نه تنظیمات یا پروفایل. چطور چنین کاری را انجام می‌دهید؟ در بخش بزرگ نویس نام اکانت یا Account name، شما باید بخش Account ID را ببینید نه Property ID. در این بخش نیستید؟ سریع‌ترین راه کلیک کردن بر روی اولین نام اکانت بعد از بخش لیست اکانت‌ها در متن آبی در بخش بالایی صفحه است. این کار شما را به بخش اکانت‌ها وارد می‌کند.
    • بر روی تب کاربران Users کلیک کنید.
    • حالا بر روی New user کاربر جدید کلیک کنید.
    • در صفحه بعدی، ایمیل را وارد کنید (یادتان باشد ایمیل غیر جی میل باشد) و سپس “administrator” را انتخاب کنید.
    • عبارت "notify this user by email یا از طریق ایمیل به کاربر خبر بدهید" را انتخاب کنید.
    • تمامی پروفایل‌ها را انتخاب کرده و بر روی "add یا اضافه" کلیک کرده تا کاربر به آنها دسترسی پیدا کند.
    • بر روی کلید آبی رنگ Add User یا اضافه کردن کاربر کلیک کنید.
    • از آنالیتیکز خارج شده و سعی کنید با آدرس کاربر دوم وارد شوید. آیا موفق شدید؟ عالی است! کار شما تمام شده است. اگر نه، با ایمیل اصلی وارد شده و دوباره سعی کنید. مطمئن شوید که ایمیل به درستی وارد شده است.
    و شما به پایان کار رسیدید! حالا شما یک حساب گوگل آنالیتیکز دارید و یک فرد دیگر نیز به عنوان پشتیبان به آن دسترسی دارد. از کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازدیدکنندگان و تشخیص اثربخشی فعالیت های بازاریابی خود لذت ببرید.



    منبع: دی جی سئو