1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

تمرینات اینتروال چگونه باعث چربی سوزی می‌شود؟

شروع موضوع توسط M!LAD ‏7/4/19 در انجمن سایر ورزش ها

  1. کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏15/2/19
    ارسال ها:
    484
    تشکر شده:
    1,801
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    دانشجوی کارشناسی عمران
    زمانی که صحبت از لاغری می‌شود بسیاری سراغ کمربندهای ویبره، قرص‌های لاغری و رژیم‌های سخت می‌روند. اما با رشد علوم ورزشی متدهای جدیدی برای لاغری و رسیدن به تناسب اندام به‌دست آمده است. یکی از این روش‌ها تمرینات اینتروال است.

    بدن چگونه چربی سوزی می‌کند؟
    متاسفانه بسیاری از مربی‌های ورزشی به کسانی که اضافه وزن دارند توصیه می‌کنند که برای آب شدن شکمشان از تمرینات شکم استفاده کنند. ولی این تصور کاملا غلط است. در واقع بدن زمانی وارد فاز چربی سوزی می‌رسد که ضربان قلب در یک محدوده خاص بالا رود و بعد از آن از تمامی نقاط بدن چربی را می‌سوزاند و تبدیل به انرژی میکند.

    بدن چگونه وارد فاز چربی سوزی می شود؟
    وارد شدن به فاز چربی سوزی کار پیچیده‌ای نیست. اگر بدون ساعت‌های نشان دهنده ضربان قلب بخواهید اینکار را انجام دهید، باید طوری ورزش کنید که بتوانید یک جمله کامل را بیان کنید. برای مثال اگر در حال پیاده‌روی هستید باید طوری ورزش کنید که با نفس نفس زدن یک جمله کامل را ادا کنید.

    اگر هم ساعت یا وسیله ای دارید که می‌تواند در حین ورزش ضربان قلب شما را نشان دهد، سن‌تان را از عدد 220 کم کنید و در 60 درصد و 75 درصد ضرب کنید. این 2 عدد محدوده ضربان چربی سوزی شماست. برای مثال اگر 20 سال سن دارید، این عدد را از 220 کم می کنیم که عدد 200 به دست می آید. و 60 درصد و 75 درصد این عدد به ترتیب برابر با 120 و 150 است. شما با سن 20 سال برای چربی سوزی نیاز دارید تا ضربان قلب خود را بین 120 تا 150 نگه دارید.

    چربی سوزی با تمرینات اینتروال
    [​IMG]

    به تمرینات تناوبی با شدت کم و زیاد تمرینات اینتروال گفته می‌شود. برای مثل اگر یک دونده هستید، 30 ثانیه با پیاده‌روی کنید و یک دقیقه با بالاترین شدن ممکن به دویدن ادامه دهید. این کار را تا جایی که بدنتان اجازه می‌دهد تکرار کنید. اما این تمرینات چگونه باعث چربی سوزی شما می‌شود. وقتی شما با بالاترین شدت ممکن ورزش می‌کند،ضربان قلبتان بسیار بالا رفته و این ضربان بالا حتی در هنگام استراحت هم بالا می‌ماند. اما نکته اصلی اینجاست که حتی بعد از ورزش هم ضربان قلب شما بالا می‌ماند و بدنتان تا ساعت ها در فاز چربی سوزی باقی می‌ماند.