1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

رونمایی از نیسان GT-R نیسمو مدل 2020 در نیویورک

شروع موضوع توسط M!LAD ‏20/4/19 در انجمن خودرو خارجی

  1. کاربر مفید

    تاریخ عضویت:
    ‏15/2/19
    ارسال ها:
    620
    تشکر شده:
    2,463
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    دانشجوی ارشد ترافیک
    نیسان نسخهٔ بروز شدهٔ GT-R نیسمو مدل 2020 را در نمایشگاه نیویورک معرفی کرده است. طی این به‌روزرسانی، پرچم‌دار خانوادهٔ GT-R بازنگری‌هایی را تجربه کرده که آن‌را برای رانندگی حتی جذاب‌تر از قبل می‌کند اما قدرت آن تغییری نداشته است. این یعنی پیشرانهٔ 3.8 لیتری V6 توئین توربوی GT-R نیسمو همچنان همان 600 اسب بخار قدرت و 652 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. البته با وجودی که قدرت این موتور بدون تغییر باقیمانده اما شکل توربین‌های توربوشارژرهای آن اصلاح و تیغه‌های آن کمتر شده است. علاوه بر این، نرم‌افزار گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچهٔ خودرو ارتقاء پیدا کرده و سیستم کنترل تعویض دندهٔ تطبیقی آن بهبود یافته درحالی‌که در سیستم اگزوز تیتانیومی GT-R نیز تجدیدنظر شده است.

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    در به‌روزرسانی GT-R نیسمو، نیسان روی قسمت‌های دیگری مثل وزن و آئرودینامیک هم تمرکز داشته است؛ بنابراین حالا تمامی پانل‌های بیرونی بدنه که از فیبر کربن ساخته شده‌اند مثل سپرها، گلگیرهای جلو، کاپوت، سقف، صندوق بار و اسپویلر عقب، مورد بهینه‌سازی قرار گرفته که کاهش وزن 10 کیلوگرمی را به همراه داشته‌اند. علاوه بر این، حدود 20 کیلوگرم کاهش وزن نیز از طریق ارتقاءهای دیگر و استفاده از قطعات جدید به دست آمده است. بدین ترتیب وزن کلی GT-R نیسموی جدید 30 کیلومتر کمتر از قبل شده است.

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    گلگیرهای جلوی GT-R نیسمو مدل 2020 که حالا به خودروی مسابقه‌ای GT-R GT3 شباهت پیدا کرده‌اند، از دریچه‌های هوایی برخوردار شده‌اند که هوای داغ را از محفظهٔ پیشرانه به بیرون فرستاده و جریان هوای روانی را در امتداد بدنهٔ خودرو ایجاد می‌کند. علاوه بر این، سقف فیبر کربنی GT-R نیز با فرایند فشرده‌سازی جدیدی ساخته شده و سبک‌تر و مستحکم‌تر از قبل شده است. این سوپراسپرت ژاپنی همچنین به رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی فورج‌کاری شدهٔ جدید و منحصربه‌فردی مجهز شده که وزن کمتر و استحکام بیشتری دارند. این رینگ‌ها با لاستیک‌های دانلوپ پوشیده شده‌اند.

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    سیستم تعلیق GT-R نیسمو نیز به‌منظور ثبات بهتر و بهبود پاسخگویی بروز شده درحالی‌که سیستم فرمان هم بهبود یافته و حالا دقت بالاتری را ارائه می‌کند. علاوه بر این، نیسان این سوپراسپرت را به دیسک‌های ترمز برمبو کربن سرامیکی بزرگ‌تری مجهز کرده که در جلو 16.1 اینچی و در عقب 15.3 اینچی هستند و ادعا شده بادوام‌تر و قوی‌تر از همیشه خواهند بود. متخصص ارشد تولید GT-R آقای «هیروشی تامورا» در رابطه با این ماشین گفته است:

    ما GT-R نیسمو 2020 را به‌عنوان خودرویی نهایی در پیست و جاده برای خریدارانمان ساخته‌ایم. نیسموی جدید با پیشرانه، هندلینگ، ترمز و آئرودینامیک بهبودیافته، به سطح جدیدی ارتقاء پیدا کرده است

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]